Aikuisille

Seurakunnan aikuistyö tarjoaa mahdollisuuksia rakentua yhteisestä uskosta ja paikkoja ajatusten keskinäiselle vaihtamiselle luottamuksen ilmapiirissä.

Eri puolilla seurakuntaa kokoontuu kaikille avoimia raamattu- ja rukouspiirejä, joissa yhdessä tutkitaan Raamattua, peilataan sanomaa omaan elämään ja lopuksi rukoillaan omien sekä yhteisten aiheiden puolesta. Voit olla yhteyksissä aikuistyön pappiin, jos haluaisit löytyy itsellesi sopivan raamattupiirin tai olet kiinnostunut uuden ryhmän aloittamisesta.

Sanan ja rukouksen -iltoja järjestetään Simpeleellä. Illat koostuvat Raamatun opetuksesta, musiikista, yhteisestä rukouksesta ja mahdollisuudesta henkilökohtaiseen rukouspalveluun. Vierailevat evankelistat ja Raamatun opettajat elävöittävät seurakuntaelämää ja tuovat rohkaisun sanomaa.

Löytöretki- illat kokoavat Ruokolahdella matalalla kynnyksellä erilaisia ihmisiä keskustelemaan, laulamaan ja oppimaan elämän retkivarusteista: uskosta, toivosta ja rakkaudesta. Seurakunnan vastuunkantajat toimivat iltojen vetäjinä.

Naiset kokoontuvat kerran kuukaudessa Ruokolahdella Kompassissa hakemaan vertaistukea ja hiljentymään. Monesti  laulamme ja ylistämme kitaran säestyksellä. Kompassin naisteniltojen vetovastuu on vapaaehtoisella naisilla. Jokainen vetäjä saa käyttää omaa luovuuttaan iltojen suunnittelussa.

Retriittitoiminta on päässyt käyntiin Ruokolahden seurakunnassa. Järjestämme päiväretriittejä kirkoissa ja kokoonnumme kesäisin pidempään hiljaisuuden retriittiin Kauniskalliolle.

Pyhiinvaelluksia järjestetään kesällä ja ruska-aikaan. Muitakin vaelluksia tehdään tutustuen paikallishistoriaan. Kaikki vaellukset päättyvät aina hartauteen.

Naisten saunailtoja järjestetään kesäisin Ruokolahden kirkon saunalla. Miehet saunovat Kauniskalliolla ja Rautjärvellä.

Saarnaryhmä valmistaa saarnan yhdessä aikuistyön papin kanssa useamman kerran vuodessa.

Rautjärvellä avautuneissa Simpukan – tiloissa kokoontuu monenlaisia aikuisväestölle sopivia ryhmiä, kuten kirjallisuuspiiri.

Lisäksi järjestämme erilaisia seurakuntatapahtumia: seuroja, kyläkirkkoja ja yhteistyötapahtumia eri toimijoiden kanssa.

Lisätietoja aikuistyön ajankohtaisista toiminnoista löydät kirkollisista ilmoituksista, seurakunnan somekanavilta ja aikuistyön papilta Miia Suopangilta.

”Anokaa, niin teille annetaan, etsikää niin te löydätte.”
-Matt. 7: 7