Diakonia

Diakoniatyön tehtävänä on auttaa niitä,  joiden hätä on suurin ja joita muu apu ei tavoita. Tehtävänä on kulkea ihmisten arkielämän keskellä ja auttaa hengellisissä, henkisissä, sosiaalisissa, fyysisissä ja taloudellisissa kysymyksissä ja ongelmissa. Tavoitteena on vaikeuksien ennalta ehkäisy, yhteisvastuullisuuden lisääminen ja usko Jumalaan.

Diakoniatyö voi myöntää pienimuotoista taloudellista apua odottamattoman taloudellisen kriisin kohdatessa. Avustaminen on kertaluontoista ja tuki annetaan esimerkiksi osto-osoituksena ruokakauppaan.

Seurakunnan kautta on mahdollisuus hakea avustusta Kirkon diakoniarahastosta ja Tukikummit-säätiöltä lasten ja nuorten tarpeisiin. Varaa aika diakoniatyöntekijältä talousasioiden selvittelyä varten.