Diakoniatoiminta

Toimintaa Ruokolahdella

• Ystävänkammari keskiviikkoisin klo 10-11.30 Kompassissa (Toritie 6).
  • Arjen olohuone joka toinen torstai Elvinkulmassa (Matintie 14-16).
  • Kehitysvammaisten aikuisten Tähdistön kerho kerran kuukaudessa Kompassissa.
  • Näkövammaisten ja Koivurannan kerhot toimivat Koivurannan kerhotilassa (Virastotie 4) joka kuukauden toinen perjantai.
  • Omaishoitajien ryhmä yhdessä Etelä-Karjalan Omaishoitajat ry:n kanssa kerran kuukaudessa keskiviikkoisin.

Toimintaa Rautjärvellä

• Omaishoitajien ryhmä yhdessä Etelä-Karjalan Omaishoitajat ry:n kanssa kerran kuukaudessa keskiviikkoisin Rautjärven pääkirjaston Kirsti-salissa Simpeleellä (Roihankatu 6).
  • Kuulokerho yhdessä Imatran Kuulo ry:n kanssa kerran kuukaudessa maanantaisin Simpukassa.
  • Simpukan kahvila torstaisin klo 9-13 (11.1. - 25.4.2024) Simpukassa.
  • Kehitysvammaisten aikuisten kerho kerran kuukaudessa perjantaisin Simpukassa.
  • Diakoniatyö yhdessä muiden työalojen kanssa järjestää ryhmätoimintaa keskiviikkoisin Simpukassa joko päivällä tai ilta-aikaan. Näistä tilaisuuksista ilmoitellaan tarkemmin kirkollisissa ilmoituksissa sekä Tapahtumat-sivulla.

Retki- ja leiritoiminta

• Diakoniatyö järjestää erilaisia retkiä ja leirejä eri kohderyhmille. Retkistä ja leireistä tiedotetaan kirkollisissa ilmoituksissa sekä ajankohtaista-sivulla.

Kotiehtoollinen

• Silloin kun sairauden tai muun syyn vuoksi ei ole mahdollista päästä kirkkoon, voi ehtoollista pyytää kotiin. Ehtoollisaineet siunataan seurakunnan yhteisessä messussa, ja pappi tai diakoniatyöntekijä jakaa ehtoollisen kotona. Kotiehtoollista voi kysyä papeilta, diakoniatyöntekijöiltä tai kirkkoherranvirastosta.