Musiikki

Luterilaisen kirkon hengellisen elämän olennainen osa ja tuntomerkki on musiikin monipuolinen käyttö ja seurakuntalaisten osallistuminen laulaen ja soittaen seurakunnalle annetun tehtävän toteuttamiseen. Musiikin kautta seurakuntalaisille tarjotaan mahdollisuus luoda ja tulkita itse, kokea Jumalan läsnäoloa ja kristittyjen yhteyttä. Palvelutehtävän ohessa musiikilla on keskeinen osa myös kulttuuriperinnön siirtämisessä.

Seurakunnassamme toimii kolme musiikkiryhmää, joihin voi tulla mukaan: Ruokolahden kirkkokuoro, Kaisla-kuorot sekä Ylistysryhmä Ilodia. Ryhmät esiintyvät ja avustavat seurakunnan yhteisissä jumalanpalveluksissa sekä muissa tilaisuuksissa. Mukaan pääset ottamalla yhteyttä kanttoreihin.

Jos haluat palvella musiikkiavustajana, laulajana tai soittajana jumalanpalveluksissa, ota yhteyttä kanttoreihin, niin etsitään sinulla sopiva paikka.