Rautjärven uusi kirkko!

Piirroskuva uudesta kirkosta. Taustalla pilvinen taivas, puita. Etualalla kirkkomaa.

Arkkitehti Teemu Kiiverin luonnos uudesta kirkosta.

Rautjärven uuden kirkon hanke etenee! Erilaiset suunnitteluryhmät kokoontuvat asiantuntijoiden johdolla kuluvan keväään aikana. Rakentaminen on tarkoitus aloittaa ensi kesänä ja kirkon pitäisi olla valmis jouluna 2025. Arkkitehtina toimii Teemu Kiiveri.

Suunnitelman mukaan noin sadalle hengelle rakennettava puukirkko nousee vanhan kirkon raunioiden viereen rinteeseen, vanhan ruumishuoneen paikalle.

Kirkosta tulee kolmekerroksinen. Yläkerrassa urkuparvi, ensimmäisessä kerroksessa kirkkosali ja alakerrassa seurakuntasali sekä keittiö. Pinta-alaa 370 neliötä.

Alttaritauluna ikkuna, joka avautuu järven suuntaan. Alttari-ikkunan yläpuolelle on suunnitteilla palaneen kirkon hirsistä rakennettu risti.

Muutokset suunnitelmissa ovat mahdollisia!

2024-01-12 14:25:00.0