Ruokolahden kirkon ulkomaalaus kesällä 2024.

Kesäinen kuva Ruokolahden kirkosta. Pilvinen taivas. Sankarihaudoilla kesäkukat. Seurakunnan logo, risti la...

Ruokolahden kirkon ulkomaalaus toteutetaan tulevan kesän aikana. Vanhat hilseilleet maalit poistetaan ja seinät sekä ikkunan pielet maalataan ulkopinnoiltaan uudelleen. Työt alkavat mahdollisesti jo huhtikuussa, kuitenkin viimeistään toukokuussa. Urakan on tarkoitus olla valmis lokakuun alkuun mennessä.

Ulkomaalaus on riippuvainen sääolosuhteista. Työtä pyritään tekemään arkipäivisin, mutta säistä johtuvien töiden siirtymisien takia aikataulua saatetaan joutua ottamaan kiinni myös viikonloppuisin.

Pyritään siihen, että maalaustyö ei vaikuta kirkossa tapahtuviin toimituksiin. Tiekirkko on kesällä avoinna normaaliin tapaan ja esimerkiksi kaikki viikonloppujen vihkimiset ja muut toimitukset toteutuvat sovitusti. Mahdolliset arkipäivien siunaukset toivotaan toteutettavan kappelissa tai haudalla. On huomioitava, että kappeliin mahtuu vain 25 henkilöä.

Maalausta varten pystytetään telineet, mutta kirkkoa ei tulla huputtamaan.

Liikuttaessa kirkkopihalla tulee noudattaa erityistä varovaisuutta!

Tupakointi alueella maalaustöiden aikana on ehdottomasti kielletty!

Seurakunta pahoittelee maalaustyöstä mahdollisesti aiheutuvaa häiriötä ja kiittää ymmärryksestä.

Lisätiedot:

Talouspäällikkö Auli Harjunpää.